Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Pedagogiek en onderwijskunde --- fundamentele pedagogiek. --- Education --- Enfants --- Kinderen --- Opvoeding --- zelfbewustzijn --- angst --- Educational psychology --- kinderen --- zelfvertrouwen
Choose an application
Ontwikkelingspsychologie --- Pubertijd en adolescentie. --- ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- 415.3 --- 433 --- dwangstoornis --- faalangst --- opvoeding --- tieners --- verwennen --- zelfvertrouwen --- Denken --- Dwangmatig denken --- Gevoelens --- Kind --- Obsessies --- Opvoeding --- Stress --- Tiener --- Zelfvertrouwen --- Zelfvertouwen --- Zelfvertrouwen ; kinderen --- adolescentie --- assertiviteitstraining --- persoonlijkheidsvorming --- Uitvoerende functies --- Opvoeding in de praktijk --- 159.987 --- 361.13 --- 37.03 --- adolescenten --- puberteit --- #gsdbP --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Zelfvertrouwen --- #KVHB:Adolescenten --- #KVHB:Angst --- Tieners --- Jongere
Choose an application
FOCUS houden, het is voor velen onder ons een hele uitdaging. Dagelijks worden we overspoeld door gigabytes aan informatie: gewenst of ongewenst, dit overaanbod leidt ons onvermijdelijk af van de essentie. Tegelijkertijd wordt van ons verwacht dat we meedraaien aan een steeds hoger tempo, een steeds hogere pace, zowel professioneel als privé. 50 % van de werkende bevolking klaagt over wakker liggen, piekeren, vermoeidheid en stress. De helft van de Vlamingen vreest een burn-out, en één op acht denkt die zelfs binnen het jaar op te lopen.Hoe kan je snel en effectief ontspannen, loslaten en afstand nemen? Hoe blijf je in balans?De PACE-methode leert je falen en loslaten, maar ook leiderschap opnemen. Ze inspireert je om nederig, ijverig en moedig door te zetten, om jezelf en anderen vooruit te helpen. Dit eenvoudige en krachtige denkmodel zal gegarandeerd een stevige impuls geven aan je veerkracht en zelfvertrouwen. Focussen en loslaten, presteren en pauzeren, vallen en opstaan: het zijn balansen die je in evenwicht kan brengen met enkele eenvoudige quick wins die ook op de lange termijn resultaat opleveren.FOCUS via PACE biedt een nieuw motivatie-, denk- en trainingsmodel. Het is een praktische handleiding voor iedereen die enthousiast wil blijven in deze ?snelle? tijden, voor iedereen die verantwoordelijkheid wil opnemen op een authentieke en constructieve manier.Ouders, trainers, sportcoaches, professoren, leraars en managers zullen hierin inspiratie en motivatie vinden om open en constructief om te gaan met hun kinderen, teamleden, sporters, studenten, leerlingen en werknemers.Bron : https://www.skribis.be/nl/focus-via-pace.html
Psychologie --- Psychology --- Leidinggeven --- Motivatie --- Training --- Coaching --- Persoonlijkheidsleer --- Zelfvertrouwen --- Burn-out --- Stress --- Faalangst --- Leiderschap --- Man --- Volwassene
Choose an application
Speurtocht van de schrijfster naar haar persoonlijke geweten en waarom zij zich schuldig voelt door verschillende aanleidingen.
schuld --- Sociaal werk --- zelfvertrouwen --- Persoonlijkheid --- emoties --- Philosophical anthropology --- Dutch literature --- Schuldgevoelens. --- filosofische ethiek. --- sociale psychologie. --- Bee Collection
Choose an application
Confiance en soi --- Self-assurance --- Self-confidence --- Zelfvertrouwen --- 367.2 --- Tia Hellebaut --- coaching --- management --- Personeelsbeleid --- Personality development --- Handbooks, manuals, etc. --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
This enlightening and reflective guide studies the psychological impact of racism and discrimination and offers steps to improve wellbeing. It includes definitions of race, racism and other commonly used terms, such as microaggressions. Each chapter of the book focusses on one category of wellbeing ? self-acceptance, personal growth, purpose in life, positive relations with others, environmental mastery, autonomy ? and includes case examples, spaces for reflection, and exercises. For use as a tool within counselling, as well as a self-help tool by individuals, each category provides a framework for thinking about how to manage everyday racism and thrive. Bron: https://www.ubcpress.ca/overcoming-everyday-racismThis book uses the term BAME, which stands for Black, Asian and Minority Ethnic. Additionally used and explained terminology: race, racism, unconscious bias, prejudice, one drop rule, colourism, discrimination and microaggressions.
Racism. --- Microaggressions. --- Prejudices. --- Racisme --- Discriminatie --- Maatschappelijk welzijn --- Zelfbeeld --- Persoonlijke ontwikkeling --- Ongelijkheid --- Vooroordeel --- Minderheid --- Identiteit --- Cultuur --- Etnische verschillen --- Inclusie --- Zelfvertrouwen --- Zelfwaardering --- Multiculturalisme --- Relatie --- Vriendschap --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Waarde (ethiek) --- Autonomie --- Empowerment
Choose an application
Kids? Skills is een speelse, praktische benadering voor het oplossen van moeilijkheden waarmee kinderen worden geconfronteerd. Centraal staat één heel belangrijk idee: praktisch alle problemen kunnen worden opgevat als vaardigheden die nog ontwikkeld moeten worden. Kids? Skills geeft kinderen of ouders niet de schuld van problemen. En het neemt ook niet de behoefte weg aan deskundige hulpverleners voor kinderen. Het stelt wel traditionele opvattingen over de rol van ?deskundigen? ter discussie.Door deze praktische stappen ontstaat een dynamische, speelse samenwerking tussen verzorger en kind. Deze methode nodigt het kind uit om actief mee te werken aan het opbouwen van vaardigheden en het zoeken van oplossingen. Een boek dat gonst van de ideeën, verhalen en suggesties. Bereid je voor op verfrissende en grappige manieren waarop kinderen en volwassenen elkaar kunnen vinden om problemen om te zetten in vaardigheden!(https://www.uitgeverijpica.nl/titels/kids-skills/kids-skills-1/de-methode-kids-skills-pica)
Educational sciences --- ontwikkeling van het kind --- vaardigheidsonderwijs --- 433 --- opvoeding --- oplossingsgericht werken --- Probleemoplossend denken --- sociale vaardigheden --- zelfvertrouwen --- 37.032 --- Opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Gedragsproblemen --- Oplossingsgericht werken --- Vaardigheden --- Kinderen met gedragsproblemen --- opvoeding in de praktijk --- Gedragsprobleem --- Opvoedingsprobleem --- Opvoedingsondersteuning --- Gedragstherapie --- Onderwijs --- Ontwikkeling van het kind --- Gedragsstoornissen. --- Kinderen. --- Ontwikkeling (psychologie). --- Ontwikkelingspsychologie. --- Ontwikkelingsstoornissen. --- Vaardigheden. --- pedagogiek --- opvoedingsproblemen --- E-books --- gedragsproblemen --- vaardigheden --- Competenties --- Oplossingsgericht onderwijs --- Opvoeding in het gezin --- Zelfvertrouwen --- competenties --- kinderen --- skills --- 467 --- Competentie (competentiemanagement) --- Kinderen --- Ontwikkeling van kinderen --- Probleemoplossend gedrag --- Sociale competentie --- Opvoeding in de praktijk --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- #KVHB:Orthopedagogie --- Onderwijs, sociale vaardigheden
Choose an application
Het Filosofisch Onderzoek, een krachtige leermethode die het zelfvertrouwen en de spreekvaardigheid van kinderen gevoelig kan verbeteren, met ook een positief effect op andere schoolactiviteiten en op interacties in de buitenwereld. De lezer krijgt een overzicht van de oprichting van een ‘Community of Philosophical Inquiry’ (CoPI) in de kleuterklas, de lagere en de middelbare school, het buurthuis en daarbuiten. Ook worden heel wat tips en praktische ideeën aangereikt voor het welslagen van zo’n CoPI. Aan de hand van voorbeelden - gaande van vijfjarigen over ondermaats presterende tieners tot zelfs bejaarden - wordt aangetoond hoe deelnemers aan CoPI-sessies beter leren redeneren, kritisch en creatief leren denken en intellectuele eerlijkheid en moed leren tonen. Met hoofdstukken over de theorie en de ontwikkeling van Filosofisch Onderzoek, de oprichting van een onderzoeksgroep en het gebruik van een CoPI bij verschillende leeftijdsgroepen. Dit boek richt zich tot iedereen die actieve burgers van de 21ste eeuw wil klaarstomen. Het bespreekt Filosofisch Onderzoek, een krachtige leermethode die het zelfvertrouwen en de spreekvaardigheid van kinderen gevoelig kan verbeteren, met ook een positief effect op andere schoolactiviteiten en op interacties in de buitenwereld. De lezer krijgt een overzicht van de oprichting van een 'Community of Philosophical Inquiry' (CoPI) in de kleuterklas, de lagere en de middelbare school, het buurthuis en daarbuiten. Ook worden heel wat tips en praktische ideeën aangereikt voor het welslagen van zo'n CoPI. Aan de hand van voorbeelden - gaande van vijfjarigen over ondermaats presterende tieners tot zelfs bejaarden - wordt aangetoond hoe deelnemers aan CoPI-sessies beter leren redeneren, kritisch en creatief leren denken en intellectuele eerlijkheid en moed leren tonen. Met hoofdstukken over de theorie en de ontwikkeling van Filosofisch Onderzoek, de oprichting van een onderzoeksgroep en het gebruik van een CoPI bij verschillende leeftijdsgroepen is dit boek essentiële lectuur voor lesgevers, professionals en maatschappelijk werkers. (Bron: covertekst)
Filosofie --- Jeugd. --- Kinderen. --- Onderwijs --- Didactiek. --- Didactics of philosophy --- filosoferen met kinderen --- kleuteronderwijs --- onderwijsfilosofie --- lager onderwijs --- SO (secundair onderwijs) --- Filosoferen met kinderen --- Basisonderwijs --- 101 --- Denken --- Kinderen --- Zelfvertrouwen --- Filosofie ; basisonderwijs --- Filosofie ; secundair onderwijs --- Denkontwikkeling --- 478.9 --- Overige vormingsgebieden --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- toegepaste filosofie --- filosofie
Choose an application
'Wanneer is het gedrag van een jongere te beschouwen als een probleem?' Met deze vraag begint prof. dr. J.D. van der Ploeg zijn Ortho-klassieker Gedragsproblemen, waarvan nu een nieuwe editie verschijnt. Ouders, leerkrachten en andere opvoeders bepalen allen vanuit de voor hen geldende normen wanneer er sprake is van probleemgedrag. In die zin is probleemgedrag een subjectief en normatief begrip. Waar de een zich ernstig zorgen maakt over het agressieve gedrag van de jeugdige, zal de ander spreken van een gezonde opstandigheid. Bescheidenheid kan ook worden ervaren als sterk teruggetrokken gedrag. De auteur onderscheidt vier typen kinderen met gedragsproblemen: het sociaal angstige kind, het depressieve kind, het hyperactieve kind en het agressieve kind. Het meervoudig risicomodel staat daarbij centraal. Vanuit dit model wordt begrijpelijk gemaakt hoe gedragsproblemen ontstaan en welke factoren daarbij een rol spelen. Behalve een definiëring van het begrip probleemgedrag komen in dit verband ook omgeving en persoonlijkheidsaspecten aan de orde. Gedragsproblemen is het eerste boek in het Nederlands dat op grondige wijze, zowel wetenschappelijk als praktijkgericht, dit onderwerp behandelt. Voor deze nieuwe, uitgebreide en volledig herziene editie is intensief gewerkt aan het up-to-date maken van de tekst. De laatste wetenschappelijke ontwikkelingen zijn in ogenschouw genomen, met als resultaat dat deze editie aansluit bij de huidige stand van zaken in de verschillende disciplines. Inhoudsopgave Deel 1 PROBLEEMGEDRAG 1 Wat is probleemgedrag? 2 Eerste typeringen uit de psychiatrie 3 Classificaties van probleemgedrag 4 Modellen en interventies Deel 2 DE OMGEVING 5 Het gezin 6 De school 7 Vrije tijd 8 Traumatische gebeurtenissen 9 Sociale steun Deel 3 PERSOONLIJKHEIDSFACTOREN : DE VIER Z-CONCEPTEN 10 Zelfbeeld 11 Zelfbeschikking 12 Zelfhandhaving 13 Zelfcontrole Deel 4 CONCREET PROBLEEMGEDRAG 14 Het agressieve kind 15 Het hyperactieve kind 16 Het sociaal angstige kind 17 Het depressieve kind 18 Het meervoudig risico-model in de praktijk
Gedragsstoornissen --- Kinderen. --- Orthopedagogie --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Gedragsstoornis --- kinderen --- gedragsproblemen --- probleemgedrag --- zelfbeeld --- Gedragsstoornissen (gedragsproblemen) --- Zelfbeeld (zelfontplooiing, zelfvertrouwen, zelfwaardering) --- Agressie (geweld, woede) --- Personen met ADHD (ADHD, hyperkinetische kinderen, MBD, minimal brain dysfunction) --- Angst --- Depressie bij kinderen/jongeren --- Probleemgedrag --- 376.4 --- ADHD --- Agressie --- Classificatie --- Depressies --- Gezin --- Omgevingsfactoren --- Psychiatrie --- Sociale voorzieningen --- Zelfbeeld --- Gedragsproblemen --- Kinderen --- Angsten --- Depressie --- Hyperkinetische kinderen --- Gedragsprobleem --- Kind --- Hyperkinesie --- ouder --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Reincarnation therapy --- Psychologie Psychologie --- Assertivité Assertiviteit --- Didactique Didactiek --- Education Opvoeding --- Enseignement Onderwijs --- 415.3 --- Assertiviteit --- Faalangst: onderwijs --- Past life regression therapy --- Past-lives therapy --- Reincarnation and psychotherapy --- Hypnotism --- Psychotherapy --- Reincarnation therapy. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactische principes --- didactische principes. --- Didactische principes. --- Examenvrees --- faalangst --- #gsdbP --- 415.4 --- Faalangst --- Verlegenheid --- Zelfvertrouwen --- 159.94 --- Hogere geestelijke functies --- Psychiatry --- Educational psychology --- Personality development
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|